vlag
vlag
  • Plezier bij een Engelstalig kinderdagverblijf in Nederland
  • Spelen in een Engelstalig kinderdagverblijf
  • Activiteiten op het Engelstalige kinderdagverblijf

Klaslokaal regels

Onze klaslokaal regels zijn voor iedereen die het klaslokaal betreedt, inclusief kinderen, ouders en leerkrachten:

  • we respecteren iedereen en praten op gepaste wijze met elkaar,
  • we luisteren naar anderen,
  • we wachten op onze beurt,
  • we lopen en rennen niet in de klas,
  • we duwen niet en gillen niet,
  • we spelen lief en delen met anderen,
  • we helpen bij het opruimen, ook voordat we met iets anders spelen,
  • we zeggen 'bedankt' en 'alsjeblieft' als we iets vragen of ontvangen.

We raden aan om eventuele zorgen, klachten of opmerkingen met de leidster van het kind te bespreken buiten het klaslokaal en niet in aanwezigheid van de kinderen.

De aanpak van de leidsters om discipline in de groep te (be)houden

Kinderen ontwikkelen hun gevoel voor goed en kwaad in bijna elke actie die ze nemen. Ze testen grenzen, verkennen hun omgeving en ontdekken hoe ze met anderen overweg kunnen. Wij geloven dat routines en regels in de klas de kinderen zullen helpen te leren welk gedrag acceptabel is en niet.

Onze benadering is om regels en routine te creëren en ze constant te introduceren. Naarmate de kinderen aan de regels wennen zullen we beperkte disciplineproblemen ervaren.

We moedigen goed gedrag aan en laten de kinderen weten wanneer ze iets leuks of goeds doen. We laten de kinderen weten dat we trots op ze zijn door ze dat te vertellen en we belonen de kinderen met vriendelijke woorden, knuffels en soms stickers.

Onze aanpak om slecht gedrag aan te pakken, is gebaseerd op verschillende stappen. Eerst geven we een waarschuwing. Dan volgt een tweede waarschuwing, maar we leggen het kind uit dat een derde waarschuwing een time-out betekent.

Als laatste geven we het kind een time-out door hem / haar uit de situatie te halen waar de laatste waarschuwing werd gegeven. Wanneer we op de time-outplek aankomen zullen we de situatie bespreken en uitleggen aan het kind, en hem/haar vragen na te denken over wat er gebeurd is.

Wanneer de time-out voorbij is praten we met het kind en kan het kind teruggaan naar de activiteit die hij / zij aan het doen was. Wij geloven dat deze procedure de kinderen helpt om goed en fout te begrijpen.